Deze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Dit doen wij om de website goed te laten functioneren, gebruik van de website te laten analyseren en om de gebruikerservaring te optimaliseren. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser. Door op akkoord te klikken of door verder gebruik te maken van de website gaat u akkoord met de plaatsing van de cookies. Akkoord Meer informatie

Recht doen

Uw medewerker heeft een bedrijfsongeval gehad

Niet altijd is meteen duidelijk of uw organisatie daarvoor aansprakelijk is, waardoor onbedoeld de relatie tussen u beiden op gespannen komt voet te staan.

  • We brengen de zaak juridisch voor u in beeld.
  • We zijn namens u gesprekspartner over de schaderegeling.
  • We faciliteren het gesprek tussen u en uw medewerker over alle (financiële) consequenties van het bedrijfsongeval.

Ons advies

Uw medewerker heeft een bedrijfsongeval gehad. U hebt voor uw eigen gevoel volledig voldaan aan uw zorgplicht als werkgever, maar uw medewerker verwacht een schadevergoeding van u. In zo’n situatie kan BSA u adviseren over de aansprakelijkheid en de schade. Daarbij beoordelen we ook of u de schade kunt verhalen. U ontvangt van ons na onderzoek een helder onderbouwd schriftelijk advies, waarin we de toedracht toetsen aan alle relevante wet- en regelgeving en jurisprudentie en een analyse maken van de aard en omvang van de schade.
De toedrachtsrapportage helpt u om daarna de route naar een oplossing te bepalen: de zaak in handen geven van uw verzekeraar of zelf het gesprek aangaan met uw medewerker.

De schade regelen terwijl de relatie goed blijft

Geeft u de zaak in handen van uw verzekeraar, dan kijkt deze puur naar de aansprakelijkheid en niet naar uw relatie met uw medewerker. Om voor zowel uw organisatie als uw medewerker tot een aanvaardbare oplossing te komen kunt u de zaak ook voorleggen aan BSA. Een gecertificeerd mediator faciliteert dan het gesprek tussen u beiden, waarbij uiteraard ook de aansprakelijkheid en een eventuele vergoeding aan bod komen.

Voor het vaststellen en berekenen van de vergoeding sluit een schade-expert van BSA aan. Daardoor lijdt de relatie tussen u en uw medewerker niet onder de situatie, en hoeft de juridische kant van het ongeval niet aan de rechter te worden voorgelegd. Door de zaak ‘in den minne’ te regelen bespaart u kosten en tijd.

Als mediation niet op prijs wordt gesteld

Mediation kan alleen ingezet worden als beide partijen hiermee instemmen. Mocht uw medewerker niets voelen voor mediation en via een belangenbehartiger een schadeclaim indienen, dan kunt u BSA vragen om namens u met de tegenpartij te onderhandelen. Ook als u hiervoor uw verzekeraar ingeschakeld is het te overwegen om u door BSA te laten adviseren in alle fases van de onderhandelingen. Als onafhankelijke derde partij voeren we namens u de regie op het proces, waarbij we oog hebben voor zowel de juridische en financiële aspecten als voor de relationele verhoudingen. Tenslotte wilt u nadat de zaak gesloten is met een gemotiveerde medewerker verder.

Meer weten?

Meer weten over een training op maat? Neem vrijblijvend contact met ons op. Bel +31 79 7507100