Wij zijn een juridische dienstverlener voor ruim duizend werkgevers in diverse branches. Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in de uitvoering van administraties van derden. Wij voeren opdrachten uit voor het Rijk en het Instituut Asbestslachtoffers.
Onze opdrachtgevers kiezen ons niet alleen omdat we goed werk leveren. Maar vooral vanwege de manier waarop we werken. We reageren snel op vragen en verzoeken en denken vanuit het belang van onze klanten.
Als we klanten vragen naar hun ervaringen, horen we dat we vooral gewaardeerd worden omdat we doen wat we beloven, deskundig advies geven, meedenken en proactief communiceren. Kom met ons in contact.
Sinds januari 2020 zijn wij onderdeel van Brandmeester Groep. Met het opgaan van BSA in Brandmeester Groep wordt de marktpositie als brede juridische dienstverlener versterkt. Brandmeester (voorheen SRK Rechtsbijstand) biedt al meer dan 50 jaar onafhankelijke rechtshulp aan verzekerde klanten en heeft al bijna 20 jaar eigen advocaten in loondienst. BSA is sinds de start in 1956 als schadeafdeling bij het ministerie van Financiën uitgegroeid tot een zelfstandige organisatie die juridische diensten biedt aan werkgevers rondom het thema aansprakelijkheid en verzuim.
BSA staat bekend om zijn zorgvuldige, eerlijke en integere wijze van zaken doen. We houden rekening met alle omstandigheden en belangen die van invloed zijn op het bereiken van het gewenste resultaat voor u. We geloven dat onze integriteit aan de basis staat van ons succes. Om succesvol te kunnen blijven, investeren we veel in de relatie met onze klanten, de professionaliteit van onze medewerkers, de kwaliteit van onze dienstverlening en het ontwikkelen van nieuwe diensten.
Om te waarborgen dat onze dienstverlening aansluit op de behoeftes van onze klanten werken we met kwaliteitsnormen. Deze vormen de leidraad voor het inrichten van onze organisatie, processen en systemen, het opleiden van onze mensen, het maken van werkinstructies en ook voor onze wijze van communiceren, zowel onderling als met de opdrachtgever.
BSA is ingeschreven in het register van het Nationaal Keurmerk Letselschade (NKL). Het NKL maakt kwaliteit van dienstverlening herkenbaar voor benadeelden van letselschade en is hét kwaliteitskeurmerk voor dienstverleners die een bijdrage leveren aan de afwikkeling van letselschades in Nederland. Door te kiezen voor een keurmerk houdende dienstverlener, zijn benadeelden verzekerd van hoogwaardige en klantgerichte dienstverlening. https://deletselschaderaad.nl/register/nkl/
We willen graag dat ons personeelsbestand een afspiegeling is van de maatschappij.
We vinden het ook belangrijk dat onze medewerkers BSA ervaren als een inspirerende en kansrijke werkomgeving. We stimuleren het nemen van eigen verantwoordelijkheid en zelfreflectie en investeren veel in opleidingen, communicatie en persoonlijke ontwikkeling.
We werken voor duizend werkgevers en hun werknemers
Jaarlijks behandelen we 850 schadeclaims van slachtoffers en 800 regresclaims, afkomstig van ruim duizend verschillende opdrachtgevers uit diverse branches. Hieronder zijn: KLM, Tata, DSM, AkzoNobel, IBM, Ordina, Arcadis, APG, Havenbedrijf Rotterdam en NUON. Binnen de overheid werkt BSA voor onder meer de Staat (alle departementen), academische ziekenhuizen, Nationale Politie, gemeenten en verschillende onderwijsinstellingen.
In 98% van alle gevallen leidt de claim tot een schadevergoeding. Aan werkgevers keren we jaarlijks gemiddeld € 10 miljoen uit aan loonschade. De totaal verhaalde schadevergoeding ten behoeve van slachtoffers ligt jaarlijks rond de € 20 miljoen.
Wij zijn gespecialiseerd in de uitvoering van administraties van derden
In opdracht van het Rijk behandelen we jaarlijks zo’n 4.000 autoschades. We beheren namens het Rijk een aparte rekening voor alle betalingen en inkomsten.
In totaal gaat hier zo’n € 6,2 miljoen in om.
Sinds 2000 is BSA de uitvoerder voor het behandelen van claims van asbestslachtoffers.
Dit doen we onder naam en verantwoordelijkheid van het Instituut Asbestslachtoffers. Een team van negen medewerkers behandelt gemiddeld zo’n zeshonderd dossiers per jaar. Jaarlijks keren we € 16 miljoen uit aan slachtoffers en hun nabestaanden, via een minnelijk traject met (oud) werkgevers.
We zijn een financieel stabiele organisatie
Onze totale omzet is gestegen van € 2,8 miljoen in 2007 naar € 4,4 miljoen in 2015.
Met een solvabiliteit van 76,4% en een quick ratio van 2,01 beschikken wij bovendien over een gezonde financiële basis.