Recht van spreken

Onze klanten

Onze ruim duizend verschillende opdrachtgevers komen uit diverse branches. Een greep uit onze klanten: KLM, Tata Steel, DSM, AkzoNobel, IBM, Ordina, APG, Parnassia BAVO groep, Roto Smeets Groep, NUON en diverse veiligheidsregio’s.

Binnen de overheid werken wij voor onder meer de Staat (alle departementen), academische ziekenhuizen, Politie Nederland, gemeenten en verschillende onderwijsinstellingen.

'Het is heel prettig om dit soort zaken te kunnen loslaten in het besef dat het goed wordt opgepakt door echte specialisten'

“Loonregres is voor veel HR-professionals geen issue waarin ze echt gespecialiseerd zijn. Ik had altijd het doel om dit soort zaken zelf op te pakken, maar vervolgens bleef het toch vaak liggen. Het kost veel tijd om optimaal op de hoogte te zijn en het is moeilijk om te bepalen waar je moet beginnen. Daardoor komt het er niet van, en dat is toch zonde van het geld.
Een collega attendeerde me op BSA en vertelde me dat ze goede ervaringen met hen had. Zo ben ik zelf ook met BSA in contact gekomen en zijn we uiteindelijk gaan samenwerken. Mijn ervaring is sindsdien dat ik heel weinig omkijken meer heb naar zaken rondom loonregres. Ik meld een zaak aan bij BSA, geef door welke loonschade er is geweest en welke reïntegratie-inspanningen zijn gedaan, en zijn gaan het verhalen. Vervolgens krijgen wij een eindafrekening waarin staat hoeveel ze hebben verhaald. Dat voelt dan toch als een cadeautje.
Het is heel prettig om dit soort zaken te kunnen loslaten in het besef dat het goed wordt opgepakt door echte specialisten.”

Erik van de Polder, P&O adviseur bij het Centrum voor Jeugd en Gezin Rijnmond

'Je krijgt er veel voor terug, zonder er veel voor te doen'

 

“Werkgevers hebben weinig kennis van de WIA. Als je niet weet wat mogelijk is, loop je het risico dat je teveel betaalt. In het eerste jaar kregen we € 12.000 terug, voor de jaren daarna nog veel meer. Als klant hoefden we daar bijna niets voor te doen. Terwijl je er wel veel voor terugkrijgt. Dat BSA ons hierop heeft gewezen, zegt iets over hun klantgerichte houding. Ze monitoren zo’n zaak goed en houden ons bij de les.”

Tobias Smits, controller van RENN4

'Medewerkers zijn soms maanden uit de roulatie. Het loont de moeite om de kosten te laten verhalen.'

Elk jaar vallen tien tot twintig medewerkers van het Universitair Medisch Centrum Groningen uit door een ongeval, veroorzaakt door een derde partij:

 “Medewerkers zijn soms maanden uit de roulatie. Het loont de moeite om de kosten te laten verhalen.”

Klaas Kuil en Geke Rozema van de UMC-staf P&O zijn verantwoordelijk voor alle regreszaken. Voor het UMCG gaat het daarbij niet alleen om het geld:

“Een ongeval heeft vaak emotionele en sociale gevolgen. Als medewerkers daardoor in de knel raken, kunnen ze terecht bij onze eigen arbodienst, bijvoorbeeld bij bedrijfsmaatschappelijk werk. We vinden elkaar gemakkelijk omdat we vanuit dezelfde focus samenwerken. Er is een open sfeer, waarbij we elkaar feedback geven en scherp houden. BSA denkt met ons mee, weegt af of een letselschadezaak een haalbare zaak is, kijkt naar de kosten en de mogelijke baten en is daar reëel in. Het gaat steeds om het vinden van de balans tussen kosten, baten en de belangen van alle partijen. Door zo samen te werken bereiken we een hoger niveau van dienstverlening.”

Meer weten over loonkosten verhalen?

XVR Simulation: "BSA is een enorme steun."

Joost Beerthuis van XVR Simulation schakelde BSA in bij het reorganiseren van zijn bedrijf.

Wij werken ook voor

Direct uw vraag stellen aan BSA?