Deze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Dit doen wij om de website goed te laten functioneren, gebruik van de website te laten analyseren en om de gebruikerservaring te optimaliseren. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser. Door op akkoord te klikken of door verder gebruik te maken van de website gaat u akkoord met de plaatsing van de cookies. Akkoord Meer informatie

Als rugbyspeler was ik wel wat klappen gewend, maar deze kwam totaal onverwacht

Pim sluit aan in een file. Kort nadat hij tot stilstand komt, volgt er ineens een harde klap. Een jonge automobilist is waarschijnlijk afgeleid door zijn telefoon en vol op de achterkant van Pim’s auto gereden. Door de kracht van de aanrijding schiet de auto van Pim door op die van zijn voorganger en een kettingbotsing is het gevolg. De 19-jarige automobilist is in volle vaart op de file ingereden. Pim kan gelukkig nog zelf uitstappen, waarna het traject van de afhandeling begint. BSA hielp hem daarbij.

“Via mijn werkgever rijd ik via Leaseplan een zakelijke auto. Via hen ben ik na het ongeval door Jan Willem benaderd. In eerste instantie wist ik trouwens helemaal niet dat letselschadespecialisten me bij konden staan. Gelukkig is me nog nooit eerder zo’n ongeluk overkomen en had ik dus ook nog nooit met de afhandeling ervan te maken gehad.”

Een stevige hersenschudding

“Al in de eerste dagen na het ongeval werd ik door Jan Willem gebeld. Ik was toen thuis en had veel last van misselijkheid en een overgevoeligheid voor licht. Dat was duidelijk een gevolg van de klap, waarvoor ik ook in het ziekenhuis een scan heb laten maken. Gelukkig was er ondanks de harde klap niets ernstigs aan de hand, maar had ik wel een stevige hersenschudding. Ik heb ongeveer drie weken niet kunnen werken en moest echt rust nemen. Toen ik na drie weken weer wilde beginnen met werken, wees Jan Willem me erop dat ik het echt rustig aan moest doen. Ook mijn werkgever remde me een beetje af. Die had me natuurlijk liever fit terug dan maar half en dan later alsnog uitvallen.”

Harde klappen opvangen

“Dat advies heb ik opgevolgd en fysiotherapiebehandelingen gekregen. Omdat ik in mijn vrije tijd veel sport, verliep het herstel heel goed. Mijn rugbyverleden kwam eigenlijk wel een beetje van pas, omdat ik daarbij wel gewend was om harde klappen op te vangen. Het verschil is alleen dat je die klappen wel ziet aankomen. Die auto zag ik niet aankomen en de klap kwam dus volledig onverwacht. Een groot verschil.

Het contact met Jan Willem liep verder allemaal erg soepel. Wat me vooral opviel, was dat hij heel helder de stappen uitlegde en vertelde over het proces dat hij wilde gaan volgen. Ook gaf ik een machtiging voor het delen van mijn medische gegevens.”

Zeer tevreden met onkosten- en schadevergoeding

“Al snel kreeg ik een eerste schadevergoeding van 500 euro voor de eerste onkosten. Ik had kosten gemaakt voor de scan, die direct van mijn eigen risico betaald moesten worden. Uiteindelijk volgde een groter bedrag voor de daadwerkelijke letselschadevergoeding. Dat is allemaal soepel verlopen en ik ben meer dan tevreden met de vergoeding die ik heb ontvangen.

Jan Willem heeft daarbij nog extra stappen gezet, door opnieuw in met de schadebehandelaar in conclaaf te gaan. Ik had namelijk wel een aantal fysiotherapiebehandelingen in mijn zorgpakket, maar had ze allemaal verbruikt om beter te herstellen. Omdat ik dus geen nieuwe behandelingen meer vergoed zou krijgen, is daar in de uiteindelijke vergoeding ook rekening mee gehouden. Jan Willem had die extra moeite niet hoeven doen, maar stelde zich daarin heel proactief op.”

Ik kijk nu voortdurend in mijn binnenspiegel

“Hoewel we alleen over de telefoon contact hebben gehad, gaf hij me altijd het gevoel echt betrokken te zijn. Als je dat over de telefoon kan overbrengen, dan geeft dat echt een vertrouwd gevoel. Het contact was verder altijd helder. Daar was ik heel blij mee. Ik kan alleen maar zeggen dat ik tijdens het gehele traject heel goed ben geholpen. Natuurlijk hoop ik ook dat het hierbij blijft. Het gaat weer helemaal goed met me, hoewel ik nu wel voortdurend in mijn binnenspiegel kijk als er ergens file is. Ik zie het maar als een leerproces. Je moet toch door.”

Meer verhalen? Onze klanten vertellen>

Weten wat BSA voor u kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op >