Deze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Dit doen wij om de website goed te laten functioneren, gebruik van de website te laten analyseren en om de gebruikerservaring te optimaliseren. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser. Door op akkoord te klikken of door verder gebruik te maken van de website gaat u akkoord met de plaatsing van de cookies. Akkoord Meer informatie

Ik kon werkelijk geen kant meer op, die auto ging me raken

Peter (54) sluit op de linkerbaan van een drukke snelweg aan in de file. Wanneer hij tot stilstand komt en in zijn binnenspiegel kijkt, ziet hij tot zijn schrik een auto met hoge snelheid naderen. Hij kan geen kant op en wordt vol geraakt. Beide auto’s zijn total loss, maar gelukkig lijkt de fysieke schade mee te vallen. Na een week komen helaas alsnog serieuze nekklachten opzetten.

“Toen ik in een file aansloot en tot stilstand kwam, zag ik in mijn binnenspiegel een auto met een snelheid van wel 80 tot 100 km/u aankomen. Ik stond op de linker weghelft en realiseerde me direct dat ik werkelijk geen kant meer op kon. Dus ja, dan laat je het maar gebeuren. Die auto klapte op volle snelheid achterop mijn auto. De schade aan beide voertuigen was daardoor ook enorm: allebei economisch total loss en afgesleept.”

Het begon met duizeligheid
“Hoewel ik op dat moment dacht er redelijk vanaf te zijn gekomen, merkte ik onderweg met de sleepdienst wel dat ik toch wel duizelig begon te worden. Ik stelde mezelf gerust en dacht dat het vast te maken had met het moment zelf. Je staat na zo’n enorme klap natuurlijk volledig stijf van de adrenaline zo midden op de snelweg. Ik dacht dat het wel over zou gaan, maar het werd eigenlijk alleen maar erger. Ik ben nog wel met een vervangende auto thuisgekomen, maar ik hield toch wel die duizeligheid. Omdat het de volgende dag redelijk over was, ben ik wel gewoon naar mijn werk gegaan.”

Na een week begonnen de nekklachten pas
“Dat ging redelijk, tot ik na anderhalve week opeens enorm last van mijn nek kreeg. Mijn huisarts verwees me direct door naar een manueel therapeut. Die constateerde dat er door de klap toch wel wat behoorlijk scheef stond. Dat had vooral te maken met de klap die echt enorm is geweest, zeker gezien de snelheid waarmee die bestuurder op mijn auto knalde. Toch vind ik dat we allebei onze handen mogen dichtknijpen dat we er toch nog zo relatief goed vanaf zijn gekomen. Tijdens de periode waarin ik zo’n last van mijn nek had, ben ik blijven werken, maar heb ik wel aangepast werk gedaan. Zo kon ik mezelf een beetje ontzien.”

In contact met Daniëlle van BSA Letselschade
“Omdat mijn auto een leaseauto was, belde mijn leasemaatschappij me al snel op. Zij gaven aan dat ik gezien de situatie een beroep zou kunnen doen op letselschade. Zo is het lijntje met BSA gelegd en alles in werking gezet. Daniëlle werd toen mijn vaste contactpersoon en heeft me gedurende het hele traject bijgestaan en geholpen. Eerst ontving ik een mail, waarna ze telefonisch contact zocht en me keurig de procedure heeft uitgelegd. Ik wist precies wat ze ging doen en werd ook tussentijds uitstekend op de hoogte gehouden van de voortgang. Ze reageerde altijd snel op mails en zo nu en dan hadden we kort telefonisch contact over wat de procedure zou worden en hoe we tot afwikkeling zouden komen. Ze vertelde me continu wat ze ging doen en dat heeft ze ook gedaan. Dat was echt keurig en daar ben ik buitengewoon tevreden over!”

Kosten- en letselschadevergoeding
“Al mijn kosten zijn netjes vergoed. Daarvoor heeft Daniëlle alles keurig in beeld gebracht. Ook wat betreft letselschade heeft ze snel verwezen naar de richtlijnen die voor zo’n ongeval en mijn klachten gelden. De verzekeraar ging akkoord met het voorstel, waarna de zaak snel was afgerond was. Met het totaal ontvangen bedrag kan ik absoluut leven. Het is mooi dat de tegenpartij de situatie heeft erkend en ook bereid is geweest om het gevraagde bedrag uit te betalen. Hoewel ik natuurlijk erg blij ben met het ontvangen bedrag, ben ik vooral blij dat ik geen noemenswaardige schade aan het ongeval heb overgehouden.”

Meer verhalen? Onze klanten vertellen>

Weten wat BSA voor u kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op >