Deze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Dit doen wij om de website goed te laten functioneren, gebruik van de website te laten analyseren en om de gebruikerservaring te optimaliseren. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser. Door op akkoord te klikken of door verder gebruik te maken van de website gaat u akkoord met de plaatsing van de cookies. Akkoord Meer informatie

Ik loop de rest van mijn leven met een litteken rond

‘Ik loop de rest van mijn leven met een litteken rond’

Terwijl Ron na aankomst in een vakantiebungalow gaat douchen om zich op te frissen, komt er zodra hij de kraan aanzet ineens kokendheet water uit de douchekop. Door het hete water loopt hij tweede- en zelfs derdegraads brandwonden op.

De boiler bleek defect te zijn
‘Toen ik bij het vakantiepark aankwam leek het me lekker om meteen even een douche te nemen. Ik ben gaan douchen en kreeg daarbij vrijwel direct kokendheet water over me heen. De boiler bleek achteraf kapot te zijn, waardoor het water zo heet uit de kraan kwam. Toen was het al te laat.’

Ik heb zelf een EHBO-koffer moeten pakken
‘Direct nadat het was gebeurd, heb ik hulp gezocht bij het vakantiepark zelf. Het voelde desondanks alsof ik er helemaal alleen voor stond. Niemand wist hoe ze me konden helpen en ik heb zelf ergens een EHBO-koffer moeten pakken. Daar loop je dan, met tweede- en derdegraads brandwonden op je lichaam. Dat was helaas echt slecht geregeld.’

Drie weken niet werken
‘Omdat ik vanwege de brandwonden ongeveer drie weken niet heb kunnen werken, heeft mijn werkgever BSA ingeschakeld. Mede omdat er sprake was van loonderving, zochten ze vervolgens contact met de verzekeraar van het vakantiepark om de schade te verhalen. Ik heb gedurende het traject veel contact met Jan Willem gehad, zowel telefonisch als per mail. Ik heb foto’s van de situatie ter plaatse en van mijn brandwonden naar Jan Willem gestuurd.’

Jan Willem heeft het maximale eruit gehaald
‘De boiler in de vakantiebungalow was defect, zo bleek achteraf. De tegenpartij hield echter vol dat dit niet het geval was. Dit leverde behoorlijk veel weerstand op en dat resulteerde in een conflictsituatie die lange tijd heeft geduurd. Desondanks heeft Jan Willem het voor elkaar gekregen om er uiteindelijk het maximale uit te halen.’

Blijvende herinnering
‘Jan Willem heeft alles heel netjes afgehandeld en ik ben zeer tevreden over de dienstverlening van BSA. Gelukkig heb ik geen last van blijvende psychische schade, maar ik loop wel de rest van mijn leven met een lelijk litteken rond. Daardoor zal ik wel altijd worden herinnerd aan het incident.’